martes, 11 de febrero de 2014

El primer cara a cara

Aquell dia va ser la primera trobada entre el nen i jo. Es diu Adama, té 11 anys i el seu país d'origen és Mali.  A l'inici de la sessió, l'Adama restava silenciós, tímid i vaig optar per desbloquejar-lo mica en mica. Vam anar a la biblioteca de Salt ja que volia fer-se el carnet. Mentre anavem caminant vaig fer-li preguntes per saber una mica d'ell i valorar el seu nivell de català. L'Adama anava contestant les preguntes intentant pronunciar paraules en català barrejant-les amb el castellà. Tot i així vam establir un primer contacte interessant i satisfactori. 
Vam arribar a la biblioteca i l'Adama va donar un cop d'ull als llibres que trobava al seu abast. Va escollir-ne un de Geografia i vam seure en una de les taules per llegir-lo plegats. L'Adama llegia en veu alta el contingut del llibre mentre jo li corregia les paraules que no pronunciava correctament sense evidenciar-lo i donant-li reforç positiu. A més, m'anava preguntant conceptes que no entenia i jo li explicava lentament per que ampliés el seu vocabulari català. Vaig quedar-me sorpresa de la fluïdesa amb la que llegia el català, fa només 4 mesos que està escolaritzat a Catalunya i ja llegeix quasi bé com un natiu! La primera trobada va ser molt enriquidora. 

Ens vam apropar poc a poc l'un a l'altre i el regust que em va quedar va ser molt dolç.

No hay comentarios:

Publicar un comentario